tisdag 3 april 2012

Läxa nummer 1!

GÅ INTE IN PÅ NETTO!

De har alldeles för många onödiga prylar som är "bra att ha" bara för att de är så billiga!! Om inte JAG kan hålla mig borta från denna hylla och lätt plockar på mig 6 extra prylar för totalt 300 kr (bla en ljuslila onepiece för 129 kr, stickade strumpor med fina Barbapappamotiv till barnen för 39 kr/st, hårfärg för 39 kr mm) som absolut inte stod på inköpslistan (och dessutom inte var mat) så kan jag bara förstå hur lätt det är för DE som inte så ofta tänker på onödig konsumtion och har som mål att bli minimalist!

Jag skäms... Jättemycket!

Och vill inte göra om det...

Så det enda jag tänker är att inte gå in där igen (eller på IKEA eller TIGER eller någon annan butik med samma tema/funktion)! Men om jag absolut måste så gå förbi "BRA-PRIS"-hyllorna utan att titta! Ha fokus på KASSAN! KASSAN! KASSAN! Med snabba bestämda steg...

Ja, jag har verkligen lärt mig en läxa idag! Men så klart, det är av misstagen vi lär oss!

Trevlig kväll och God natt!
Miss M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar