onsdag 14 april 2010

Inspiration av andra!

Ja, nu har det gått ett par dagar sen jag öppnade min butik och jag sitter och försöker marknadsföra så gott jag kan! Hitta "gratis" annonsering på olika hemsidor, samt jämföra priser på annonser... Och det tar tid..., hjälp! Särskilt eftersom jag hela tiden fastnar och blir inspirerad av alla andra "gröna" sidor!!! Det finns så himla mycket bra shoppar och information om eko, reko och 2nd hand att jag bara inte kan förstå hur folk fortsätter att handla sina vanliga, tråkigt och giftiga produkter...!? För det finns verkligen MYCKET att välja på idag, något annat kan inte påstås! Jag kan bara hoppas nu att VI TILLSAMMANS, alla "gröna och sköna" alternativ, kan nå ut med vårt budskap till den bredare massan. Men hur? Utan pekpinnar och med en självklar men avslappnad attityd till livet! Jag tror att bästa sättet att få folk att "lyssna och förstå" är att leva som man lär och visa att även små förändringar gör stor skillnad. Och att försöka inspirera istället för att fördöma...

Vad tror/tycker ni? Vilket är det bästa sättet att få folk på "grönare" tankar!?

Miss M

1 kommentar:

  1. Jag hade föreläsning igår i kursen Entreprenörskap och Management om just marknadsföring. Föreläsaren gav ett bra exempel på hur man kan få gratis marknadsföring om man orkar jobba lite för det, nämligen att kontakta journalister.

    Enligt honom är journalister lata, och om man presenterar en intressant artikelmöjlighet kan många säkert nappa, både på stora och små lokaltidningar. Man kan gärna ha en färdig text i form av en pressrelease, som journalisten får arbeta utifrån. Kan man skicka med några bra bilder är det ett stort plus, det höjer läsbarheten av artikeln och ökar sannolikheten att den publiceras.

    Föreläsaren sade att ett bra sätt är att hitta några journalister man tycker verkar bra, ringa dem och säga kort att "om ett par dagar kommer jag skicka en pressrelease till dig om mitt nystartade intressanta företag", sedan skicka den och sedan ringa igen några dagar senare för att maximera sannolikheten att den blir läst. Orkar man och har möjlighet till att göra det till några journalister på några lokaltidningar så får man nog napp såsmåningom :-)

    SvaraRadera